5 író, akitől szeretnél olvasni

november 14, 2018

Sziasztok! :)

Annának köszönhetően ma ismét egy taggel jelentkezem, ami egy kis előrevetítése lesz annak, hogy milyen könyveket terveztem be a nem is olyan távoli jövőre. Lesznek ismert és feltörekvő írók, klasszikus és kortárs könyvek, hazánkból és a tengerentúlról. Lássunk hát öt írót, akiktől szeretnék olvasni!

1. Fredrik Backman

Kezdésnek egy svéd író, akinek A hazavezető út minden reggel egyre hosszabb című könyvénél már az első idézet megfogott a molyos adatlapján. Mentem, láttam, kívánságlistáztam. Remélem, hamarosan közelebbi kapcsolatba kerülünk.

Fredrik Backman nyolc könyvéből hetet adtak ki magyarul. A 2012-es Saker min son behöver veta om världen (fordítás: Dolgok, amiket a fiamnak tudnia kell a világról) angol fordításban sem jelent meg.




2. Marissa Meyer

Egy ismert YA szerző, akinek a Holdbéli Krónikák sorozata épp úgy megfogott fülszövegével és alapkoncepciójával, mint a Heartless - Szívtelen című könyve. Bár nem nagyon olvasok YA-t, remélem, annyira rabul fogja ejteni a szívem, mint a fülszövegek.

Marissa Meyer ifjúsági meseátdolgozásairól ismert. Modern fantasy és/vagy sci-fi köntösbe bújtatta többek között Hamupipőke, Piroska és Aranyhaj történetét.

3. Frank Márton

Bizonyára tudjátok, hogy szívügyem megismerkedni magyar regényekkel, alkotókkal, közülük az egyik, akinek írásával régóta szemezek, az Frank Márton. A Páratlanok-trilógia minden információmorzsával és a borítóival egyre jobban vonz, így biztosan fel fog még bukkanni a blogon, ha sikerül hozzájutnom.

Frank Márton elsőkönyves szerző, A világ peremén című regénye 2017-ben jelent meg a Ciceró kiadó gondozásában. Folytatása, a Két tűz között november 27-re várható.



4. Jodi Picoult

Ha vannak szerzők, akiktől kötelező olvasni, ő biztosan felkerül a névsorukba. A nővérem húgát még nyáron néztem ki, és picit sajnálom is, hogy amikor megláttam egy könyvesboltban a mellékelt borítóval, akkor otthagytam (mentségemre szóljon, három másikat hoztam el és fizetés után szúrtam ki :D). De ami késik, nem múlik.

Jodi Picoult első könyve 1992-ben jelent meg Songs of the Humpback Whale címmel, az igazi áttörést jelentő műve azonban a 2004-es A nővérem húga volt.



5. J. D. Salinger

Utolsó helyen pedig egy klasszikusokat jegyző szerző, akitől hamarosan olvasni fogok, ugyanis karácsonyra a Zabhegyezőt kértem ajándékként. Már tűkön ülve várom, remélem nem hiába :D
A szerzőről bővebben abban a bejegyzésben fogok írni. 

Ez lenne hát az én listám. Ti kiket tennétek a személyes listátokra, és miért? :)

You Might Also Like

0 megjegyzés

Molyon is fent vagyok ;)

Keress a Facebookon ;)

Heti népszerű